Vikailmoituset

Vessönetin kyläjakamo on kauko-ohjattu. Vessönetin sihteeri lähettää kaikille tilaajille tekstiviestin mahdollisista häiriöistä, katkoksista ja huoltotöistä. Vessönet on kytketty Telian runkoverkkoon. Myös Telia ilmoittaa keskeytyksistään etukäteen, ja me välitämme tiedon tekstiviestillä tilaajillemme.
Koska Vessöön sähköverkko on altis ukkosmyrskyille ja sähkökatkoksille, ja Vessönet suositteleekin tilaajilleen oman reitittimen suojaamista UPS-laitteella.

Jos liittymäsi ei toimi, kannustamme tarkistamaan seuraavat asiat ennen kuin otat yhteyttä meihin
  1. Tarkista että kaikki reitittimen kaapelit on kytketty.
  2. Irrota pääreitittimen, sekä mahdollisen apureitittimen, töpseli. Ja jos kotiverkossasi on ulkoinen mediamuunnin, irrota töpseli myös siitä. Odota puoli minuuttia ennen kuin kytket töpselit uudelleen. Odota ja tarkista että reitittimen ja mediamuuntimen valot syttyvät ja vilkkuvat. Mediamuuntimen kuudesta valosta kahden keskimmäisen tulee vilkkua. Suosittelemme töpseleiden irrottamista, koska se pakottaa reitittimen määrittelemään IP-osoitteet uudelleen. Vika kotiverkossa on usein juuri sähkökatkoksesta johtuva laitteen puuttuva IP-osoite.
  3. Kytke tämän jälkeen tietokone verkkokaapelilla pääreitittimeen ja tarkista onko sinulla yhteys Vessönetiin. Jos saat yhteyden, Vessönet toimii ja ongelma on todennäköisesti kotiverkossasi, tai sitten reitittimen wifi-toiminto on rikki.
  4. Jos ongelma jatkuu, soita Pamelalle tai Teetille. Jos he eivät heti vastaa, he soittavat takaisin mahdollisimman pian.
    Teet laskuttaa materiaalit, asennukset ja kilometrikorvaukset.

Vikailmoituset

Pamela Westerlund
puh. 040 550 9806

Teet Hiob
puh. 050 921 1296